Od března 2020 se na našich pracovištích a v týmech mnohé změnilo. Možná trvale pracujete v domácí kanceláři nebo se změnila velikost či složení vašeho týmu. Dokonce i vaše role mohla být přizpůsobena tak, abyste přežili pandemii. V důsledku toho je zcela normální, že se cítíte trochu ztraceni nebo zahlceni ve srovnání se situací před více než rokem. Níže Vám nabízíme pár rád, jak se opět cítit v práci lépe.
Přineste do práce celé své já
Na základní úrovni je třeba vědět, kdo jste, a pochopit, kde jsou vaše silné a slabé stránky. Kromě toho jde také o to, abyste do práce nadále přinášeli také jedinečné aspekty své osobnosti. Mnozí z nás v posledních měsících viděli různé aspekty osobního života druhých. Ať už se jednalo o milovaného domácího mazlíčka nebo cenný suvenýr na dveřích ledničky v pozadí videohovorů, tyto záblesky osobností našich kolegů působily jako most, který nás sblížil. Vzhledem k tomu, že se mnozí z nás vracejí zpět do kanceláře, je důležité, abychom si tyto osobní aspekty i nadále přinášeli s sebou. Osobní a profesní oblast se prolínají, takže sebevědomí projevit svou autenticitu je zásadní pro to, abyste mohli ve své roli uspět.
Rozvíjejte základní vlastnosti
Pokud se cítíte poněkud ztraceni, může být rozumné zaměřit se na rozvoj vlastností, o kterých víte, že jsou zásadní pro to, abyste mohli ve své roli uspět. Pro personalisty je vedle autenticity ve všech vašich interakcích nedílnou součástí také odolnost. Všichni jsme zažili, že jsme měli v práci špatný den, týden nebo měsíc. Právě ti, kteří se po pádu dokážou znovu zvednout, budou schopni dlouhodobě uspět. Je pravděpodobné, že pokud jste se dostali přes obtíže uplynulého roku, máte odolnosti více než dost!
Další klíčovou vlastností je pro mnohé emoční inteligence, neboli schopnost zvládat své emoce pozitivním způsobem pro sebe i pro ostatní. Tuto schopnost můžete časem rozvíjet prostřednictvím různých cvičení, videí a kurzů dostupných online, nicméně zahájení této cesty vyžaduje určitou úroveň sebereflexe. Zeptejte se sami sebe: Jak komunikujete? Jak přijímáte kritiku? Jakou míru empatie máte k ostatním? Budováním své emoční inteligence můžete pomoci kandidátům, se kterými pracujete, tím, že se lépe vcítíte do jejich situace a zvládnete jejich očekávání. Budete také efektivněji komunikovat se svými klienty, což je pro budování vztahů naprosto zásadní.
Uvědomte si význam sítí, sponzorů a mentorů
Pokud jste někdy přemýšleli o tom, že byste se obrátili na ostatní s žádostí o pomoc ve své kariéře, nyní je k tomu skvělá příležitost. Můžete tak učinit tím, že se stanete součástí sítě nebo navážete vztah s mentorem či poradcem. Sítě jsou užitečné, protože vám umožní navázat kontakt s kolegy. Komunikace může být katalyzátorem změn uvnitř vaší organizace. Je také dobré podívat se na sociální média, zda neexistují nějaké virtuální sítě, do kterých byste se mohli zapojit.
Mentoři jsou ti, na které se obrátíte, aby vám poskytli kariérní rady, vedení a koučink. Rozvíjení těchto vztahů vám může pomoci utvářet další kroky ve vaší kariéře, proto si své mentory vybírejte moudře! Dobrým pravidlem je podívat se dopředu na pozici, kterou byste chtěli zastávat za tři až pět let, a oslovit osobu, která tuto pozici v současné době zastává, aby vám pomohla se na ni dostat. Pamatujte: mentor nemusí být členem vaší společnosti nebo týmu, může to být kdokoli, o kom se domníváte, že vám poskytne cenné rady.
Udržení pozitivního duševního zdraví a pohody
Zdravá rovnováha mezi pracovním a osobním životem je totiž klíčem k dobré pohodě. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je přistupovat ke svým osobním závazkům se stejným respektem, s jakým přistupujete ke svým pracovním závazkům. Řekněte svému nadřízenému, že máte objednanou hodinu cvičení nebo speciální večeři, takže budete muset odejít včas. Otevřenost vůči vašemu týmu ohledně vašich osobních závazků povzbudí ostatní k tomu, aby dělali totéž, a získáte si v práci respekt za to, že si tyto významné aspekty vašeho osobního života zachováte.
Pandemie vám možná připadala jako pauza (nebo v některých případech krok zpět) ve vaší kariéře, ale pracovní režim se nyní mění a vy byste se měli dokázat postavit na nohy. Doufáme, že vám výše uvedené tipy pomohou překonat všechny překážky, které vás potkají, a umožní vám vyjít z této situace lépe připraveni a připraveni uspět!