Veletrhy pracovních příležitostí umožňují náborovým pracovníkům přístup ke stovkám uchazečů o zaměstnání a kandidátů na jednom místě. Je to snadný způsob, jak se setkat s kandidáty tváří v tvář, propagovat své pracovní příležitosti a představit svou společnost širokému spektru odborníků. Je však vynakládání času, peněz a prostředků na nábor na veletrhu pracovních příležitostí správným krokem pro vaši firmu a potřeby náboru? To záleží na tom, jak.
Nejprve se musíte zúčastnit veletrhů pracovních příležitostí, které přivedou kandidáty odpovídající vašim potřebám. Pokud najímáte zkušené manažery nebo obchodníky, pak se nechcete účastnit veletrhu pracovních příležitostí v kampusu, kde budou jen uchazeči o zaměstnání na základní úrovni. Pokud hledáte absolventy univerzit, pak je pro vás vhodný veletrh pracovních příležitostí v areálu příbuzné vysoké školy nebo univerzity. Pokud chcete zaměstnat veterány, uchazeče o zaměstnání se zdravotním postižením nebo uchazeče o zaměstnání s praxí, ale bez vysokoškolského vzdělání, pak byste se měli zaměřit na vyhledávání a účast na veletrzích pracovních příležitostí, kde budou tito uchazeči přítomni.
Každá organizace zabývající se získáváním talentů by měla průběžně analyzovat návratnost investic ze všech svých náborových zdrojů – včetně veletrhů pracovních příležitostí. Začíná to identifikací klíčových segmentů talentů a nejefektivnějších způsobů, jak jednotlivé segmenty zaujmout. Pokud jsou součástí mixu zdrojů náborové akce, dalším krokem je definovat typy akcí, které mají smysl pro jednotlivé typy talentů.
Pokud se účastníte akcí s potenciálními kvalitními kandidáty, vezměte s sebou osoby s rozhodovací pravomocí, které mohou na místě učinit rozhodnutí o přijetí/angažování. Pokud je nábor na veletrzích pracovních příležitostí důležitou součástí vašich náborových cílů, ujistěte se, že na veletrh pracovních příležitostí posíláte zaměstnance, kteří jsou energičtí a motivovaní k úspěchu. Ti, kteří s sebou přinesou energii a nadšení a dokážou se pochvalně vyjádřit o možnostech vaší společnosti, přilákají kandidáty, kteří chtějí pracovat ve vaší firmě.
Nábor zaměstnanců je náročná práce, která vyžaduje hluboké i široké organizační znalosti. Vyžaduje také nadšení, interpersonální vystupování, touhu přivést do organizace nové odborníky a schopnost zůstat aktivní po celý den. Proto chcete-li maximalizovat úspěch na veletrhu pracovních příležitostí, ujistěte se, že jste jej řádně personálně obsadili. Kromě toho nezapomeňte, že uchazeči o zaměstnání pozorují náboráře dříve, než přistoupí ke stolům. Pokud jsou náboráři pasivní, nezúčastnění, sedí za svým stolem, účastníci kolem nich projdou.
Pokud jste někdy byli na veletrhu pracovních příležitostí, pravděpodobně jste viděli společnosti, které věnovaly jen málo úsilí tomu, aby svůj prostor vymezily. I když máte k dispozici jen skládací stolek, stále je to váš prostor. Označte si ho a udělejte si ho podle sebe. Pokud potenciální zaměstnanci nedokážou rychlým pohledem zjistit, kdo jste a co děláte, nebudou mít vůbec žádnou motivaci navštívit váš stůl. Malé prostory by vás neměly omezovat v tom, abyste udělali dojem, existuje celá řada přenosných stojanů na bannery, stolních displejů a dalších doplňků, díky kterým může malý prostor vypadat velmi působivě.
Jaká je tedy odpověď na otázku, zda byste měli provádět nábor na veletrzích práce? Ano, pokud si vyberete veletrh práce, který odpovídá vašim potřebám a přivede ty správné kandidáty, vyšlete zaměstnance motivované k náboru a propagaci vaší firmy a vynaložíte úsilí na propagaci vaší značky zaměstnavatele. To vše může být receptem na úspěch při náboru na veletrhu práce.