Práce může být velmi stresující. Termíny, nároční kolegové či šéfové, přepracovanost – to vše vede ke stresu. Jak ale zachovat klid a produktivitu i v těžkých chvílích? Zkuste následujících 5 tipů.
Stanovte si priority
Když máte mnoho úkolů, sepište si je podle důležitosti a naléhavosti. Začněte nejdůležitějšími a nechejte méně důležité na později. Soustřeďte se vždy jen na jeden úkol. Nestresujte se tím, co ještě musíte udělat.
Dělejte si přestávky
Práce bez přestávek vede k přepracovanosti. Dopřejte si 5-10 minutovou přestávku každé 1-2 hodiny. Projděte se, dejte si kávu, pokecejte s kolegy. Od práce se na chvíli odpoutáte.
Sportujte
Pravidelný pohyb snižuje hladinu stresových hormonů. Choďte běhat, plavat, jezděte na kole – cokoliv, co máte rádi. I krátkých 20 minut cvičení denně pomůže.
Mluvte o problémech
Svěřte se přátelům, rodině či kolegům, co vás trápí. Ventilace pomůže vidět věci z jiné perspektivy. Poradit se můžete i s nadřízeným či mentorem. Sdílený problém není tak těžký.
Hledejte pozitiva
I v těžkých chvílích se zaměřte na to dobré ve vaší práci – fajn kolektiv, zajímavé úkoly či příjemné prostředí. Najděte si každý den alespoň jednu pozitivní věc, která vám udělá radost.
Práce je náročná, ale při troše snahy se dá zvládnout. Hlavně k sobě buďte laskaví a nebojte se říci si o pomoc. Brzy bude lépe!